Apa itu RDP?, INI PENJELASAN RDP (Bahasa Melayu)

  • Share

RDP atau pendek untuk Remote Desktop Protocol adalah kaedah untuk komputer jauh. Ini adalah komputer jauh yang dapat menjalankan program dan aplikasi dari komputer lain dari mana kita berasal. Contohnya: Lokasi anda berada di Surabaya sehingga anda mempunyai komputer (dalam talian 24 jam) di Singapura. Anda boleh menjalankan aplikasi dari komputer di Singapura menggunakan protokol RDP dari Indonesia.

RDP adalah protokol rangkaian yang digunakan oleh Microsoft Windows Terminal Services dan Remote Desktop. RDP didasarkan pada protokol T.120, spesifikasinya diterbitkan oleh International Telecommunication Union (ITU). Protokol ini juga digunakan dalam perisian Microsoft NetMeeting untuk persidangan jarak jauh.

RDP merupakan
Pelanggan yang menyokongnya berbeza dari kebanyakan sistem operasi Windows 32-bit (termasuk Windows CE dan PocketPC) ke sistem operasi lain seperti Linux, FreeBSD, UNIX Solaris dan Apple Mac OS X. Pelayan yang membuka protokol ini membuka port TCP 3389.

Fungsi RDP
Sekiranya anda mempunyai komputer dalam talian 24 jam dengan sambungan internet yang sangat pantas dan tidak perlu risau tentang gangguan bekalan elektrik, apa yang akan anda lakukan dengan komputer? Adakah anda suka permainan dalam talian seperti yang anda mahukan? Muat semula fail YouTube? Jingle? Jalankan bot? Atau adakah anda mahu menjadi tuan rumah WordPress juga?

Nasib baik, RDP dapat melakukan semuanya, dengan persediaan tersuai, tentu saja. Dengan RDP anda ingin memiliki PC dengan data teknikal yang sangat baik. Selain itu, kelajuan akses Internet sangat tinggi dan walaupun anda berada di luar talian, sepanjang masa dalam talian. Pelbagai kelebihan RDP adalah seperti berikut:

Anda boleh mengaksesnya kapan saja dan di mana sahaja dengan menggunakan (PC / komputer riba / telefon pintar / dll.)
Permudahkan pelaksanaan aplikasi masa nyata 24/7 (seperti BOT).
Sekiranya komputer / PC anda dimatikan, pelayan RDP tidak terjejas. Menurut pelayan, RDP kekal dalam talian 24 jam.
Dilengkapi dengan internet hingga 1 Gbit / s (sangat sesuai untuk anda yang mempunyai blog muat turun yang digunakan untuk memuat turun / memuat naik)
Trafik / kuota data tanpa had (Internet, cakera keras, kuota / lalu lintas data digunakan secara langsung oleh pelayan RDP ketika menggunakan RDP)
Boleh menjalankan program berat (bergantung pada spesifikasi produk yang ditawarkan)
Ujian kelajuan pelayan RDP
24 jam dalam talian.

Faedah RDP
Memiliki RDP memang mempunyai banyak faedah dan faedah yang akan anda perolehi. Oleh kerana anda tidak perlu mengorbankan sumber daya di komputer anda, cukup gunakan sambungan internet. Berikut adalah beberapa faedah RDP yang akan anda perolehi:

  • Sambungan Internet yang lebih pantas dan stabil
    RDP mempunyai kelebihan kepantasan internet, bukan RDP ketika internet lambat. Bergantung pada pakej yang disewa, penyesuaian dapat dilakukan. Semakin mahal komputer RDP yang disewa, semakin cepat ia dapat mencapai 1 Gbit / s.
  • Qwords.com juga mempunyai layanan VPS yang murah yang dapat mencapai kecepatan khusus 1Mbps yang bermaksud kecepatan tidak dibagi dengan pengguna lain untuk Anda. Ini lebih memadai untuk laman web besar. Untuk kelajuan internet yang lebih pantas, RDP lebih pantas. Oleh itu, pilih pelayan yang paling dekat dengan lokasi anda, jika saat ini paling dekat dengan Sinagpura, agar akses tidak tertangguh kerana lokasi pelayan jauh.
  • Muat turun dan Muat Naik Data Lebih Cepat

Tidak ada keraguan tentang kecepatan RDP, jadi proses memuat naik jauh lebih cepat daripada ketika menggunakan jaringan internet biasa. Contohnya, semasa memindahkan laman web dengan ukuran data hingga 100 GB, berapa lama anda boleh memindahkan semuanya ke pelayan baru? Dengan kelajuan RDP 200 Mbit / s, memindahkan pelayan ini tidak memerlukan masa yang lama. Anda boleh log masuk ke akaun hosting anda melalui RDP.

  • Sentiasa Aktif 24 Jam
    Itulah kekuatan RDP. Komputer sentiasa dalam talian. Bagi anda yang mempunyai BOT atau instrumen, RDP ini adalah penyelesaiannya. Jadi, jika anda memerlukan masa yang lama untuk melakukan aktiviti seperti pengekodan video, muat naik fail besar dan gunakan RDP. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa aktiviti yang dilarang seperti perlombongan dan aktiviti lain yang boleh membebani pelayan dan menyebabkan pelayan mengalami kerosakan.
  1. Spesifikasi Tersuai Seperti Yang Diperlukan
    Semasa anda membuat pembelian, anda dapat menyesuaikan spesifikasi komputer RDP yang anda sewa mengikut keperluan. Oleh itu, anda boleh menyesuaikannya mengikut keperluan.
  2. Program Berat Berat yang Kuat
    Selain akses Internet yang pantas, RDP juga dapat menjalankan berbagai program sesuai dengan spesifikasi pelayan. Semakin baik pelayan, lebih selamat menjalankan program komputer yang dapat dipasang secara langsung pada RDP.

Kalau Kalian Tidak Mengerti Dengan Bahasa nya, Bisa kalian Translate Ke Bahasa Indonesia 🙂

Terimakasih.

  • Share
wpDiscuz
Exit mobile version