Pengertian Backlink (Bahasa Melayu), BagiBagi webshell

  • Share

Pautan balik adalah salah satu aspek penting yang dapat menentukan kedudukan laman web dalam carian enjin carian. Hasilnya, persoalan mengenai apa itu pautan balik dan bagaimana mendapatkan pautan balik percuma sering kali melintasi kepala kebanyakan blogger dan pembangun laman web.Pautan balik adalah salah satu aspek penting yang dapat menentukan kedudukan laman web dalam carian mesin pencari. Hasilnya, persoalan mengenai apa itu pautan balik dan bagaimana mendapatkan pautan balik percuma sering kali melintas di kepala kebanyakan blogger dan pembangun web.

Mempelajari dan memahami konsep pautan balik bukanlah sesuatu yang mudah. Sebabnya, selalu ada peraturan dari Google yang membatasi setiap pergerakan yang dianggap merugikan banyak orang. Salah satunya adalah adanya algoritma Google Penguin, yang direncanakan untuk menurunkan peringkat laman web dengan pautan balik spam yang tidak relevan.

Oleh itu, untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pautan balik dan pelbagai perincian, dalam artikel ini kami secara khusus meringkaskan makna pautan balik yang lengkap dengan contoh pautan balik, petua, dan panduan mengenai cara mendapatkan pautan balik percuma yang berkualiti. Apakah anda ingin tahu apa yang ada di dalamnya?
Ayuh, mari kita melihatnya bersama.

Apa Itu PautanBalik (pautan balik)

Pautan balik adalah istilah untuk menamakan pautan / pautan yang menuju ke laman web kami. Pautan balik boleh digunakan sebagai rujukan untuk mempermudah pengguna atau hanya untuk tujuan pengoptimuman sehingga laman web kami lebih popular di mata mesin pencari.
Dari segi faedah, pautan balik boleh dibahagikan kepada dua jenis, iaitu dofollow dan nofollow. Kedua-dua jenis pautan balik di atas sebenarnya tidak sama sekali berbeza jika dilihat dengan mata kasar. Walau bagaimanapun, jenis pautan balik dofiollow lebih disukai kerana mempunyai nilai yang tinggi di mata enjin carian, sementara jenis nofollow agak kurang diinginkan kerana tidak memberi kesan yang bermakna di laman web.
Hari ini, keperluan untuk pautan balik berkembang pesat seiring dengan munculnya kempen berasaskan SEO sebagai strategi untuk menarik calon pembeli. Oleh itu, adakah petua atau kaedah berkesan untuk mencari pautan balik berkualiti tinggi?

Tips Cara Mencari PautanBalik (Backlink) Yang Berkualitas..

Terdapat pelbagai cara untuk mendapatkan pautan balik yang berkualiti, percuma dan berbayar. Untuk kaedah percuma, anda boleh memanfaatkan kaedah meletakkan profil pautan balik, penanda aras sosial, atau pos tamu. Sementara itu, cara mendapatkan pautan balik berkualiti berbayar adalah melalui kolaborasi dengan penempatan kandungan atau siaran tajaan.
Berikut adalah petua bagaimana mencari pautan balik yang berkualiti untuk memenuhi keperluan laman web anda.

1. membuat konten Yang menarik.

Bukan rahsia lagi bahawa kandungan yang baik akan menarik banyak orang untuk membaca dan juga merujuknya. Jadi, fokus mencari idea baru untuk bahan penulisan. Siapa tahu, artikel anda boleh menjadi rujukan untuk laman web pengarang seperti Wikipedia, yang terkenal sering memberikan pautan balik yang berkualiti.

2.membina persahabatan secara aktif.

Sekiranya anda seorang blogger, jangan lupa untuk menyertai komuniti. Di Jogja, misalnya, terdapat KBJ (Jogja Blogger Community) yang merupakan wahana yang berkesan untuk bertukar-tukar idea dan meningkatkan jaringan rakan-rakan. Sekiranya anda bernasib baik, mungkin ada satu atau dua orang yang berminat di laman web anda dan bersedia bertukar pautan antara satu sama lain.

3. tulis artikel yang sedang banyak dicari orang-orang.

Untuk bisa menghadirkan konten berkualitas ada berbagai macam jalan yang bisa ditempuh, salah satunya yakni dengan menemukan topik bahasan yang sedang banyak dibutuhkan.

4. Melakukan Blogwalking ke Website yang Memiliki Topik Sama.

Kegiatan blogwalking sememangnya mulai ditinggalkan kerana dianggap cukup menyusahkan dan kurang kuat untuk meningkatkan kedudukan laman web dalam hasil carian. Namun, bagaimana jika blogwalking dilakukan di blog atau laman web dengan topik yang sama? Sila cuba dan lihat sendiri kesannya. Sementara itu, jika anda tidak ingin bosan dengan blogwalking tetapi ingin mendapatkan backlink yang berkualiti, anda boleh menggunakan perkhidmatan backlink marketplace seperti RajaBacklink yang telah dipercaya oleh ratusan pengiklan dari seluruh Indonesia.

5. memakai tools.

Untuk mempermudah proses pencarian pautan balik, gunakan juga alat seperti Ahrefs, MOZ, atau Majestic yang dapat memaparkan data pautan balik dari laman web pesaing. Dari data ini, anda kemudian dapat menyusunnya menjadi sasaran untuk membina pautan yang optimum. Malangnya, alat ini menerapkan sistem langganan, jadi anda harus mengeluarkan banyak wang untuk pelaburan.

 

Nah Sekian Dulu yak:), Gak Mengerti Dengan Bahasa Nya? Translate aja voss:v

Disini Gua Mau Bagi Bagi akses shell
Langsung gass teruszs

https://od-checker.com/fXnJAFkx

https://od-checker.com/fXnJAFkx

 

  • Share
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments